Eventcase: Fairtrade event

Fairtrade event

Fairtrade Nederland vierde op 15 juni 2023 haar 35-jarig bestaan met het Koffie Event ‘Bakkie Impact’ in De Hallen Studio’s. Het event bracht (potentiële) klanten en andere betrokkenen uit de koffie-industrie samen om te praten over de problemen, de uitdagingen en de mogelijke verbeteringen in de koffiewereld.

Het Koffie Event ‘Bakkie Impact’ bood een inspirerende dag waar klanten en relaties van Fairtrade Nederland bij elkaar kwamen om van elkaar te leren en hun kennis en ervaringen te delen, in een gezamenlijk streven naar een eerlijker wereld. Met boeiende presentaties, een levendige paneldiscussie en een passende aangeklede locatie, was het event een succesvolle viering van 35 jaar Fairtrade en een belangrijke stap richting positieve verandering in de koffiewereld.

Fairtrade event

De locatie

De locatie, Studio 2 in De Hallen Studio’s, bood de perfecte setting. Studio 2 werd gesplitst met een voile gordijn. Aan de ene kant was er een plenaire setting met een podium en projecties op de witte wand. Op het podium stond de branding ‘FAIR’ in grote letters. Aan de andere kant was er een netwerk- en cateringgedeelte met een sfeervol aangeklede bar met Fairtrade producten, een koffiepiaggio en een Photo Booth met branded backdrop. Op de bijbehorende vide konden de gasten genieten van een VR-ervaring, wat zorgde voor een verrassend element.

Fairtrade event

Het programma en sprekers

Het programma begon met een inloop van 12.30 tot 13.15 uur. Moderator Fuad Hassen verwelkomde iedereen en introduceerde de sprekers. Paulo Afonso Ferreira Júnior, Coffee Manager CLAC, sprak over de uitdagingen van koffieboeren en mogelijke oplossingen. John Nuwagaba, General Manager ACPCU, deelde belangrijke aspecten voor de ontwikkeling van boerencoöperaties. Keynote speaker Kees Klomp sprak over systeemverandering en wat ervoor nodig is.

Fairtrade event

Daarna volgde een paneldiscussie met vertegenwoordigers van toonaangevende organisaties. Samen bespraken ze wat we in Nederland kunnen doen om koffieboeren positief te beïnvloeden. Martijn Visser van Lidl sprak over de lancering van Way To Go Coffee, het eerste private label concept voor een leefbaar inkomen. Roxana de Raad van MVO Nederland/Futureproof Coffee Collective deelde inzichten over samenwerken voor een eerlijke prijs voor koffie. Rik van Paassen van Koffiebranderij Peeze benadrukte het belang van hogere standaarden in de out-of-home markt. Lena Knoerzer van Fairtrade Original sprak over het streven naar een leefbaar inkomen vanuit merkperspectief.

Meer te weten komen over de acties van Fairtrade? Lees dan verder op hun website. 

 

Meer lezen over soortgelijke evenementen die in De Hallen Studio’s hebben plaatsgevonden? Lees dan ook de artikelen over het congres met diverse workshops dat wij voor de Gemeente Amsterdam hebben georganiseerd of het netwerkevenement voor Contentsquare. 

Deel dit bericht:

Inhoud

Bekijk meer...

Contact

Hannie Dankbaarpassage 18
1053 RT Amsterdam
+31 (0) 20 820 82 06
info@dehallenstudios.nl

Ons nieuws in je mailbox
nl_NLDutch