Eventcase: 24H pitch JongeHonden

24H pitch JongeHonden

Stichting JongeHonden organiseerde hun jaarlijkse 24H pitch evenement in De Hallen Studio’s. Hierbij werkten 24 koppels 24 uur lang aan een case voor Bol.com. Een zenuwslopende, maar vooral ook heel erg leuke race om te volgen tussen de jonge creatieve teams.

Stichting JongeHonden

JongeHonden is een stichting die de ideeën van jonge creatieven verbindt aan grote organisaties en bedrijven door het organiseren van pitch evenementen. Hun missie? Om jong talent de kans te bieden om zich te ontwikkelen in de advertisement industrie. Tijdens deze events gaan 24 koppels hard aan het werk om een case voor het bedrijf uit te werken. Zij krijgen 24 uur de tijd om het beste en meest creatieve idee uit te werken. Het winnende koppel bemachtigde een plek bij het Cannes Lions International Festival of Creativity. Daarbij representeren zij Nederland tijdens de Young Lions competitie. Lees meer over deze stichting op hun website. 

24H pitch JongeHonden

24 uur in De Hallen

Op vrijdagmiddag 27 mei kregen de deelnemers een case voorgelegd, en op zaterdagmiddag, 28 mei moesten zij hun ideeën presenteren aan de jury. En wat is hier een betere locatie voor dan cultuurcentrum De Hallen? Binnen 24 uur tijd moesten de koppels een idee verzinnen, uitwerken, heroverwegen, wellicht helemaal overnieuw beginnen, en dat terwijl de klok in de nek hijgt. Zenuwslopend dus! Om hun hoofden leeg te maken, vonden er diverse activiteiten plaats. Een yoga lesje om tot bezinning te komen, en een salsa klasje om hun partner beter aan te voelen en om de creativiteit vanuit de topjes van hun tenen te halen. De deelnemers konden met vouchers dineren in de Foodhallen, en kregen een lunch verzorgd door de Kanarie Club. Om een luchtje te scheppen konden de deelnemers een blokje om, of even tot rust komen bij het kabbelende water in het pierenbad op het Bellamyplein.

24H pitch JongeHonden

De Hallen Studio’s als basecamp

De Studio’s waren geheel omgetoverd tot basecamp voor de JongeHonden. De deelnemers konden zich over hun werk buigen in de Foyer, en in Studio 1, waar een grote huiskamersetting was opgebouwd. De sfeer was uitnodigend voor de creatieve ideeën, en voelde huiselijk en gemoedelijk aan. Diverse sponsoren droegen bij aan de aankleding van de studio. Aangezien de case voor Bol.com was, hanteerden wij een blauw huiskleur voor dit event. Dit terug te vinden in de loper voor de deur, lichten, banners en overige decoratie.

In Studio 1 konden de deelnemers gedurende het event wat te eten en drinken pakken bij de bar. Ook werden hier de plenaire presentaties, het openingswoord, en de final pitches gehouden. Door middel van projecties op de witte wand, en het gebruik van de in-house audiovisuele faciliteiten konden wij dit makkelijk faciliteren.

Voor degenen die hun slaap goed konden gebruiken, werd er kamp gemaakt in Studio 2; de Bol.com camping. Gesponsord door KarTent, kregen alle koppels een tent die zij in Studio 2 mochten opzetten. De zaal werd gezellig uitgelicht, en er stonden wat pingpong tafels klaar voor de benodigde ontspanning. Een unieke invulling van onze locatie, zoals wij deze zelf ook nog nooit eerder hadden meegemaakt.

24H pitch JongeHonden

Meer inspiratie opdoen voor evenementen in De Hallen Studio’s? Neem dan een kijkje op onze website.

Of neem direct contact met ons op om de mogelijkheden voor jouw evenement te bespreken via info@dehallenstudios.nl of door te bellen naar 020 820 820 6. 

Deel dit bericht:

Inhoud

Bekijk meer...

Contact

Hannie Dankbaarpassage 18
1053 RT Amsterdam
+31 (0) 20 820 82 06
info@dehallenstudios.nl

Ons nieuws in je mailbox
nl_NLDutch